Publiczna Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Krzywosądzy
Podsumowanie innowacji ,,Matematyka dla każdego"
17 czerwca 2021 roku odbyło się w naszej szkole podsumowanie innowacji pedagogicznej ,,Matematyka dla każdego". Działania zaplanowane w ramach tej innowacji mały na celu aktywizację uczniów, zainteresowanie ich matematyką, pomoc w przełamaniu barier i ich wewnętrznych oporów do tego przedmiotu. Innowacja była skierowana do wszystkich uczniów klas I-VIII zakładała, że poprzez stosowanie różnych metod i form pracy, korzystanie z: e-zasobów, stron internetowych poświęconych matematyce, programów matematycznych, gier dydaktycznych, organizowanie konkursów matematycznych, rozwijanie pomocy koleżeńskiej nastąpi wzrost zainteresowania przedmiotem, a tym samym rozwój umiejętności matematycznycPodczas apelu każda klasa przedstawiała pojęcia matematyczne, rymowanki, hasła i plakaty reklamujące matematykę i zachęcające do jej nauki. Klasy I - III przygotowały wierszyki i piosenki o liczbach. W kasach starszych mogliśmy zobaczyć: ,,Geometryczny pokaz mody", starożytnego matematyka Eratostenesa i jego sito, którym oddzielił liczby pierwsze od złożonych, wojnę diabłów o liczby wymierne i niewymierne, prezentację ,,Ludolfina podziwu godna liczba " poświęcona liczbie pi oraz wybory miss brył obrotowych podczas których chłopcy z klasy ósmej przebrani za dziewczyny odegrali role walca, stożka i kuli. Uczniowie klasy szóstej przedstawili również wyniki dużego projekt edukacyjnego: ,,Moja szkoła w liczbach i procentach" w którym liczby odzwierciedliły obraz naszej szkoły i jej uczniów, ich zainteresowań i pasji. W czasie uroczystości wręczono nagrody w konkursach organizowanych w czasie realizowania innowacji. Przypomnijmy. Zorganizowany został konkurs ,,Sudoku", który cieszył się ogromnym zainteresowaniem wszystkich uczniów. Sudoku jako łamigłówka logiczna, poprawiała koncentrację uwagi uczniów, rozładowywała stres i napięcie spowodowane nauczaniem na odległość, a także stanowiła świetny trening mózgu. Organizowano co miesiąc konkursy ,,Szybkiego i poprawnego liczenia", które ujawniały aktualne umiejętności uczniów i doskonaliły sprawność szybkiego liczenia z wykorzystaniem własności działań. Odbył się również konkurs fotograficzny ,,Matematyka wokół nas", w którym uczniowie naszej szkoły poszukiwali matematycznych pojęć w przyrodzie, własnych gospodarstwach domowych i miejscowościach, architekturze, sztuce tworząc dokumentację fotograficzną. Zorganizowano również konkursy matematyczno - plastyczne: ,,Matematyczna zima" , w którym zadaniem dzieci było przedstawienie zimowego krajobrazu z wykorzystaniem figur geometrycznych oraz ,,Walentynkowy konkurs matematyczny", w którym uczniowie klas IV-VIII tworzyli walentynkowe witraże wykorzystujące własności symetrii. Natomiast konkursy ,,Geometryczna pisanka" czy ,,Matematyczne jajo wielkanocne" rozwijały wyobraźnię przestrzenną uczniów, utrwalały matematyczne wzory a przede wszystkim kultywowały tradycję tworzenia kolorowych pisanek wielkanocnych. Uczniowie wykonywali modele ciekawych brył przestrzennych w świątecznym wielkanocnym wydaniu ukazując piękno i harmonię w matematyce oraz jej powiązaniach ze sztuką.
Na zakończenia dnia uczniowie w klasach grali w gry logiczne i planszowe. Wspólne rozmowy, śmiech podczas rozwiązywania łamigłówek i gier pozwoliły na świetną integrację uczniów po powrocie do szkoły z nauki zdalnej.